Anita z Femi Pleasure: Ve firmě máme samé dívky a tak to zůstane

alt

Jednou z nejzajímavějších značek holčičího streetového oblečení se beze sporu stalo Femi Pleasure. Za tímhle originálním projektem stojí dvě mladé sestry z Polska, kterým prostě na trhu něco chybělo. S odvahou se pustily do navrhování a vytvářejí barevné, originální, pohodlné, kvalitní a přitom opravdu ženské kolekce, které se prodávají po celé Evropě. A jak vůbec celý nápad vznikl, prozradila jedna z dvojice sester - Anita - serveru go2hel.pl.

Jak vás napadlo začít vyrábět holčičí oblečení?

Holčičí oblečení na trhu chybělo - nic překvapivého. Zároveň jsme měly chuť tvořit něco vlastního. Myslely jsme na to několik měsíců a nakonec jsme vyrobily přes sto triček, které jsme rozdaly přátelům. Hned poté se začali ozývat lidé a ptali se, co je to za značku, kde se k ní dostanou. Jednalo se o jeden model trička ve třech barevných provedeních s nápisem Femi na zádech.

Kdo vlastně tvoří Femi Pleasure?

Dvě sestry a kamarádi. A opravdu hodně lidí nás podpořilo a podporuje, moc nám pomáhají.

A inspirace?

Prohlížíme hromadu internetových stránek, hodně jezdíme a hledáme nápady po celé Evropě. Sledování lidí na ulicích nám dává hodně.

alt Z nové kolekce.

Jak vypadá proces vzniku nějakého modelu?

Nejdřív přijde nápad, který přeneseme na počítač, děláme si grafické návrhy, zapojíme grafiky, kteří s námi spolupracují - chystáme projekt. Poslouchám dívky, které chodí v našem oblečení a zajímám se, co od oblečení očekávají. Neskromně řeknu, že právě moje projekty bývají největšími hity.

Já i Kama jsme studovaly umění, což nám hodně pomáhá. Scházíme se při brainstormingu, kde si povídáme o nápadech, které nosíme v hlavě, nějakým způsobem je modifikujeme, a tak vznikají projekty připravené k realizaci.

Všechny věci se šijí v Polsku, ačkoli bychom se mohly přesunout do Číny, ale už dvakrát jsme tuhle myšlenku zavrhly. A právě to oceňuje mnoho našich klientů. Můžeme dohlížet na každý model od začátku až do konce. Můžeme být v šicí dílně pětkrát denně a všechno ještě zdokonalovat či měnit. Potrpíme si na kvalitu.

Ženskost z vašeho oblečení úplně čiší, ale uvažujete, že byste šily i pro muže?

Ne, neuvažujeme. Necítíme, že bychom do tohoto oboru mohly vložit něco ze sebe. Ve firmě máme samé dívky a tak to zůstane. Brzy se v naší rodině objeví miminko (pozn. redakce: nedávno se Anitě narodil syn Henryk) a to bude možná inspirace ke tvoření kolekcí pro děti. Pracujeme i na vlastních snowboardech a kolech, organizujeme surfové výpravy, protože obě tenhle sport milujeme. Loni se v Portugalsku konaly čtyři akce, na které přijely holky z celé Evropy.

alt Z nové kolekce.

Značka Femi se rozšířila po celé Evropě, jak se vám to povedlo?

Může to znít trochu neskromně, ale ženy si nás samy našly. Kontakty sháníme také na veletrzích ISPO, kde nás velmi dobře přijímají. Samy jsme vlastně ani nemusely hledat klienty, obvykle se tak jednou za měsíc ozve někdo z ciziny a chce s námi začít spolupracovat. Jsme už v Rakousku, Německu, Itálii, Česku, Norsku, Francii, Slovinsku, Švédsku, Slovensku, Portugalsku a samozřejmě v Polsku.

Zdá se, že Femi se stala tak trochu životním stylem dívek, které vědí, co chtějí, jsou aktivní, … To byl váš úmysl?

Přesně tak. To byl úmysl a my samy žijeme tak, jaké bychom chtěly mít klientky.