Greg Hunt o Vans Propeller: Ve filmu je to nejlepší, co ze sebe jezdci během čtyř let natáčení vydali

alt

Nedávná premiéra dlouho očekávaného filmu Vans Propeller doslova nadchla celý skejtový svět. Ty největší skejtové legendy a přední světoví jezdci v nadupaném celovečerním filmu, při kterém se nikdo ani vteřinu nenudí. Prostě jen to nejlepší ježdění, bez zbytečné omáčky. Přinášíme kousek z rozsáhlého rozhovoru s režisérem Gregem Huntem, který vyšel na concreteskateboarding.com.

Jak se to dělá, aby si lidi chtěli znovu pustit tenhle film, než aby si prostě pustili další dávku krátkých online klipů?

V tomhle filmu je přesně to sk8ování, kvůli kterému koukáme na filmy. Nemyslím si, že by to lidé chtěli vidět znovu kvůli kinematografii. Pustí si to znovu kvůli sk8tování a tomu, jak je to poskládáno dohromady. Věřím, že to tam je. Strávili jsme s tím tolik času. Opravdu, jsou v tom čtyři roky natáčení, každý kluk namačkaný do tří až čtyř minut. Je to to nejlepší, co ze sebe vydali během čtyř let. V tomhle ohledu je to fakt dobrý.

Hodně jsme toho museli dát stranou. Je to zajímavá podívaná, protože tam není nic jen kvůli zaplnění času. Buď je to dobrý sk8tování, nebo parádní okamžik, nebo je to vizuálně hezký. Hodně jsme třídili, než jsme to dostali tam, kde to je. Proto je možné pustit si film znova. Je to prostě ohromná dávka sk8tování, obrazů, legračních okamžiků a navíc osobitě spojená s dobrou muzikou. Myslím, že to v tom je kouzlo, kvůli kterému film lidé budou chtít znovu vidět.

Kdo rozhodl, že se bude tolik sk8tování natáčet „doma“?

To nebylo žádné rozhodnutí, takhle se to prostě stalo. Ve filmu je hodně Los Angeles prostě proto, že tam každý žil. Taky jsme vyrazili na pár dost dlouhých výletů na Středozápad a mě se dost líbily. Je to jednodušší, levné, každý má trochu pohodlí domova, dokonce i když nejste úplně doma. Také krajina vypadá fakt skvěle. Nemám nic proti cestování a natáčení jinde, je to taky skvělý, ale zaprášená parkoviště Středozápadu, kde se dá sk8tovat, mají něco do sebe. Prostě vypadají skvěle. Je to úplně jiná estetika než nové mramorové plochy někde v Číně.

Souhlasím.

Van Engelen, Elijah, Pfanner, je paráda vidět, jak to dávají. Je to opravdový, nepřikrášlovaný pouliční sk8tování. A na tom film stojí. Dokonce i Rowley a Trujillo, jejich vlastní terény i způsob, jakým jezdí. Terény ve filmu, to nejsou místa, která byste nikdy neviděli, ale odpovídají přirozeným, hrubým terénům, ke kterým se dostane každý, místa, na kterých jsme všichni jezdili už milionkrát. Myslím, že díky tomu je sledování filmu doopravdy parádní. Nemáš z něho pocit: „Hezký, ale na tom nikdy nebudu moct jezdit.“ Spoustu lidí se v tom může najít.

alt

Když jste natáčeli, byl jsi pro ostatní za chlápka, co jim každé ráno troubí přede dveřmi, aby šli jezdit?

Možná půlku filmu natočil Cody Green. Pomáhal mi i s natáčením Mind Field. Nemohl jsem tam být každý den a troubit na lidi, aby se dali do pohybu. To bylo na Codym. I když jsem toho natáčel dost, Cody dostával lidi do auta, hlavně mladší kluky, vozil je a sk8toval.

Pokud jde o výlety, dělal jsem to já. Ale ne, že bych chtěl. Nejhorší je, že budit lidi opravdu nenávidím. Připadám si, jako kdybych jel na dva týdny na výlet a na konci mě všichni nenáviděli, protože jsem je každý den budil. Ale jinak to nejde. Jak necháš všechny spát celé dopoledne, pak se teprve nasnídají, tak začneš jezdit ve tři a v šest je tma. Zpronevěřuješ se tomu, kvůli čemu jsi jel přes půl Ameriky, protože doopravdy moc nevyužiješ svůj čas. Takže nezbývá než všechny vzbudit.

Překvapivě hodně lidí nemá v těchto situacích dost vůle…

Myslím, že má, ale někdy prostě budíš dokonce i filmaře a fotografy. Po několika dnech už vědí, že jim někdo řekne, co se bude zítra dít. Je potřeba mít někoho, kdo plánuje další den a posunuje věci dopředu. Určitě nechci opomenout Jamieho Harta. Ohromně nám pomohl. Myslím, že jeden z nás dvou vždycky budil ostatní, řešil snídani, kafe a zajišťoval, že ať už byl průvodce kdekoliv, na začátku dalšího dne jsme se museli setkat.

Celý rozhovor najdete na concreteskateboarding.com.