Movember začal… Podpořte knírkem zdraví mužů!

Na první pohled to vypadá spíš jako studentská recese, účastníci kampaně Movember totiž nosí po celý listopad knír. Ve skutečnosti se za ním skrývá nejúspěšnější fundraisingová a osvětová akce, která se zaměřuje na zdraví mužů, konkrétně se na prevenci rakoviny prostaty, varlat, psychického zdraví a nedostatku pohybu.

Odstartovala už před dvanácti lety v Austrálii. Mladík Adam Garone pracoval v oblasti e-marketingu, rád surfoval a také se zajímal o zdraví. Jednoho dlouhého odpoledne vymyslel s kamarády způsob, jak spojit přehlížený problém rakoviny prostaty. Rozhodli se vrátit na čas knírkům zašlou slávu a s třicítkou nejodhodlanějších vyzkoušeli první Movember. Mo je v Austrálii slangový výraz pro knírek, tato slovní hříčka má tedy představovat Movember jako měsíc knírů.

Ze začátku to vypadalo spíš jako legrace. Jak říká Adam serveru Globe and Mail, kluci pracovali jako dobrovolníci, výdaje platili z vlastní kapsy a s účetnictvím jim pomáhala maminka. Dnes kampaň působí v 21 státech světa a loni se při ní podařilo vybrat neuvěřitelné dvě miliardy korun.

Klíč k úspěchu v nových zemí spočívá ve volbě strategických partnerů. V Čechách se jím stala oblíbená streetová značka Horsefeathers, která připravila kolekci triček a kšiltovku s obrázkem snowboardera na svahu a mírně provokativním nápisem „Mo Bro, you’ll need balls“, česky něco jako: „To chce koule, kníráči!“

Tváří kolekce se letos stal profi snowboarder Tyler Chorlton, který si nechal narůst vskutku úctyhodný knír. Výtěžek z prodeje bude věnován na konto Movember.

Zajímavý rozhovor s kníratým ředitelem a spoluzakladatelem kampaně Movember: