Originální česká streetová a sportovní značka Horsefeathers slaví 25 let

Nápad na skejtové a snowboardové oblečení Horsefeathers přivezl před lety do Čech jeden mladičký kanadský emigrant Hanuš Salz. Idea se vylíhla v době jeho studia na střední škole v Britské Kolumbii už v roce 1989. Dnes slaví značka 25 let existence a pro své příznivce chystá v rámci narozeninových oslav samá příjemná překvapení.

A kde se vůbec Horsefeathers v Čechách vzal? Název značky vymyslela parta šesti kluků na střední škole v Britské Kolumbii, které spojovala láska ke skateboardingu a snowboardingu. Ten byl v tu dobu i v Kanadě zatím teprve v plenkách. Nicméně tahle partička si začala vymýšlet designové potisky na trika a mikiny, vytvářela si vlastní módu, kterou provokovala okolí. Svou značku nazvali Horsefeathers. Psal se rok 1989.

Jakmile ale kluci dokončili střední, značka v podstatě zmizela a dál se nic nedělo. Až v roce 1994, kdy se jeden z šestice kluků, Hanuš Salz, původem Čech, rozhodl, že se pojede podívat do České republiky. Vylepší si jazyk, opráší reálie.

Nastoupil do čtvrťáku jednoho plzeňského gymnázia a to se mu stalo osudným. „A právě tam jsem potkal Pavla Kubíčka, který jako jediný měl tenkrát dlouhý vlasy a jezdil na skejtu a na snowboardu. Okamžitě jsme se skamarádili a už další rok jsme veleslavně vyrobili první „kolekci“ padesáti triček,“ popsal v rozhovoru pro online magazín www.freeride.cz Hanuš Salz. Nejdřív fungovali v dost polních podmínkách a téměř nevydělávali, měli ale vizi, nápady a hlavně je to bavilo. Nebylo jim ještě ani dvacet let.

V tu dobu vytvářeli produkt, který na českém trhu prozatím scházel a neměl tolik odběratelů, protože tyhle sporty se v Česku začaly teprve rozjíždět. Nicméně jejich originální skejtové a snowboardové oblečení v podstatě navrhovali a vyráběli sami skejťáci a snowboardisté. A proto skejťákům i snowboardistům tolik vyhovovalo a rychle si ho našli.

Horsefeathers rozšířil „prknové sporty“ mezi lidi

Dnes můžeme bez nadsázky říct, že právě značka Horsefeathers pomáhala rozšiřovat tyhle sporty mezi lidi a má lví podíl na tom, že prknové sporty jsou dnes tak oblíbenou a vyhledávanou zábavou. Na rozdíl od jiných českých podnikatelů si dávali záležet také na marketingových kampaních.

Postupně se Horsefeathers povedlo prosadit se i na zahraničních trzích a je k sehnání po celé Evropě. Jako většina firem tohoto byznysu se i část jejich výroby přesunula do Číny, především šití materiálově náročnějších bund. Jak ale podotýká sám Hanuš Salz v rozhovoru na www.freeride.cz, v Asii si vybírají opravdu kvalitní a spolehlivé podniky. Nesahají rozhodně po těch nejlevnějších a sledují i to, v jakých podmínkách tam lidé pracují. Chtějí mít čisté svědomí.

Letošní nová kolekce pro muže i ženy se opět povedla a sleduje současné trendy v oblékání. Drží se především pastelových barev, hraje si s modrou, vínově červenou, béžovou, hnědou a odstíny šedé. Zdařilé jsou hlavně mikiny s vyvýšenými límci, velkými knoflíky a designovými podšívkami. Prostě a jednoduše, Horsefeathers vypadá skvěle a zároveň se dobře a pohodlně nosí.

Těšte se na narozeninové oslavy

Pár novinek Horsefeathers odhalí ještě v listopadu, kdy budou vrcholit oslavy 25. narozenin firmy. K nim se přidá i několik vybraných prodejen zboží Horsefeathers a mezi nimi i Blackcomb. Zákazníci se mohou těšit na speciální narozeninové produkty, soutěže, dárky, něco na zub a spoustu zábavy. Sledujte stránky blackcomb.cz.