Osm tipů, jak po Vánocích upravit jídelníček a dostat se do formy

alt

Taky máte pocit, že jste o svátcích opět nabrali nějaké to kilo? Vánoce jsou tak trochu svátky přejídání a mnoho jedlíků pak v novém roce řeší, jak kilogramy zase dostat dolů. Ale platí, že co obvykle rychle naberete, zase poměrně rychle můžete shodit. Máme pro vás pár tipů, jak na to.

  1. Vynechejte sladkosti. Přestaňte kupovat sušenky, dortíky, zákusky, koláčky a jakékoli sladké pečivo. Vyměňte je za čerstvé ovoce, které také obsahuje důležité cukry. Pokud vás „hodní mlsná“, dejte si místo čokolády pár oříšků, mandlí nebo nějakých semínek.

  2. Celkově omezte kalorické bomby. Vyvarujte se pojídání chipsů a podobných smažených křupek, vyřaďte z jídelníčku tučné salámy a uzeniny a zkuste i do kafe nesypat tolik cukru a smetany. Jsou jedinci, kteří vypijí 10 káv denně a pokaždé si do něj dají smetánku a cukr.

  3. Hodně pijte. Pokud vypijete denně aspoň tři litry tekutin, zaručeně budete mít i o něco menší hlad. Nepijte ale žádné slazené a sycené nápoje. Sáhněte raději po čisté vodě, kterou můžete prokládat třeba bylinkovými čaji.

altIlustrační foto: 2 x www.freeimages.com

  1. Zkuste si v jídelníčku vytvořit pravidelnost. Jezte pětkrát denně – vydatná snídaně, ovocná svačina, pořádný teplý oběd, další svačina a večeře. Jídlo pravidelně po třech hodinách a v menších dávkách se na vaší váze poměrně rychle projeví.

  2. Nejezte večer před spaním. Po šesté hodině už nejezte a dejte si k večeři raději něco lehkého. Naopak nezanedbávejte snídani. Ta by měla být vydatná.

  3. Jezte v klidu a pomalu. Říká se, že mozku trvá 20 minut, než si uvědomí, že je žaludek plný. Takže když budete pečlivě a pomalu žvýkat, za těch dvacet minut toho sníte míň a budete mít pocit nasycení.

  4. Nezapomínejte na bílkoviny. Jezte hodně sýrů, libového masa či ryb. Nezapomínejte na luštěniny jako soja, čočka či fazole.

  5. Omezte příjem pečiva a místo toho volte raději zeleninové saláty třeba se zmíněným sýrem. Pokud jste typ, co se bez pečiva neobejde, dejte přednost celozrnným výrobkům před klasickými bílými rohlíky.