Šest tipů na skvělou podzimní přípravu před zimní lyžovačkou

Sněhová nadílka v Alpách připomněla sezónu zimních sportů, hran zařízlých do sněhu, točivých skoků, rychlosti nebo také klouzavého pohybu při překonávání rozlehlých plání. U nás ale ještě chvíli sněžit nebude, a proto se příprava na sezónu musí obejít bez sněhu. Tedy, pokud se sportovci nechystají vyrazit na týden na ledovec.

1) Slušnou kondici člověk nezíská válením u bedny ani na sociálních sítích. Vypracovat se může jedině pravidelným sportováním (s výjimkou hraní šachů) a fyzickou prací. Běhání, trekking, volejbal, skoky přes švihadlo stejně jako třeba horolezectví vás dostane do formy víc než večer u piva a televize.

2) Šikovnost v pohybu a cit pro skoky a obraty se dá cvičit na velké trampolíně. K přirozenějšímu vnímání rovnováhy a zpevnění těla přispívá pravidelný tréning na slackline, kterou si na rozdíl od trampolíny snadno vezmete s sebou třeba i do parku.

3) Indoboard – takové prkno bez koleček, které snadno přenesete kamkoliv vás napadne a vypracovat si na něm můžete téměř celé tělo. Cvičí se na něm poměrně tiše, takže ho využijete i v panelákovém bytě. Kromě svalů se pohybem na indoboardu zdokonaluje cit pro pohyb vlastního těla a rovnováhu.


Pohodové cviky:

Posilování:

4) Při pravidelném plavání zesiluje celé tělo, včetně důležitých břišních a zádových svalů.

5) Běžné posilování, ať už ve fitness centru nebo venku v přírodě lze doplnit o dřepy se zátěží (činkami) v natažených rukách. Budujete tím svaly k často potřebnému náklonu nebo snížení těžiště. Stejně tak budete potřebovat rotační svaly.

Následující video ukazuje, že je lze zpevňovat tělo i v prostředí bytu:

6) A v neposlední řadě strečink. Ať už se budete připravovat na zimu jakkoliv, neměli byste zapomínat na přiměřené protahování. Často se opomíjí, a to hlavně na závěr, kdy je člověk již unavený a přirozeně líný. Přitom neztuhlé, uvolněné a pružné tělo vám dá daleko větší svobodu v pohybu a hlavně je méně náchylné ke zbytečným zraněním, které mohou sezonu doopravdy nepříjemně zkrátit.