Tip: Jak připravit prkno na zimní radovánky

Letošní zima trochu otálela, takže se mnozí z nás ještě nedostali na svah. Že nemáte ani připravený a seřízený snowboard? Prostě jste ho vytáhli z pod postele ve stavu, v jakém byl po loňské sezóně? Asi bude potřebovat trochu péče.

Uvolněné vázání, rýhy na skluznici, otřep na hranách, prkno se chová líně a na tvrdém povrchu dobře nereaguje, z mírného svahu moc dobře nejede… prostě typické známky zanedbaného snowboardu.

Ideální bude zamířit do nějakého servisu lyží a snowboardů, kde se vám o vše potřebné postarají. Některé úkony totiž člověk doma bez speciální techniky provede těžko. Například broušení hran pomocí speciální brusky. Jakékoli neodborné pokusy o domácí broušení totiž mohou skončit zničenými hranami. Stejně tak si jezdec těžko sám doma zacelí díry a rýhy na skluznici. V servisu využívají speciální technologii, při které se skluznice zahřeje a zalévací hmota, která se na ni nanáší, pak dokonale splyne s povrchem.

Pokud už vám budou v servisu zalévat díry na skluznici, nejspíš vám snowboard i navoskují. Není však od věci navoskovat si i nové či nepoškozené prkno. Vosk totiž navíc chrání povrch skluznice. V servisech obvykle používají vysoce kvalitní značky vosků a parafínů. Nejprve vám prkno pečlivě očistí a odstraní zbytky starého vosku, poté nanesou horký vosk, který pečlivě rozetřou vždy ve směru jízdy. Po zaschnutí ještě škrabkou stáhnou nadbytečný vosk, aby vznikla rovnoměrná vrstva. Kdo jezdí hodně a často, může si pořídit i vlastní vosky, škrabku a žehličku a tuhle proceduru zvládne sám doma.

Před jízdou je vždy potřeba také zkontrolovat vázání. Pokud je uvolněné, je nutné dotáhnout šrouby. Zároveň by si měl každý jezdec ověřit, zda nemá prasklý nebo jen lehce naprasklý nějaký řemen. I tohle by mohlo ve vysoké rychlosti zapříčinit nepříjemnou kolizi a zranění.

Na závěr není špatné nechat si v servisu vystavit doklad o provedení údržby. V případě nehody na svahu se bude hodit při jednání s pojišťovnou.